Reklamační řád

I. Základní ustanovení

  1. Tento reklamační řád upravuje podmínky a postup při uplatňování práv z vadného plnění při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovaného společností thenordicmark s.r.o., IČ 07224851, se sídlem Husova 191, Beroun-Zavadilka, 266 01 Beroun (dále jen „prodávající").

  2. Reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

  3. Tento reklamační řád se vztahuje na spotřebitele i podnikatele, kteří uzavřeli kupní smlouvu s prodávajícím.

II. Obecná ustanovení o reklamaci

  1. Vadným plněním se rozumí:

    • Dodání zboží s vadami kvality
    • Dodání zboží s vadami množství
    • Dodání jiného zboží, než bylo objednáno
    • Dodání zboží s vadami podle smlouvy nebo právních předpisů
  2. Právo na reklamaci má kupující v případě, že zboží vykazuje vady, které se projevily v záruční době.

  3. Záruční doba je 24 měsíců od převzetí zboží, není-li u konkrétního výrobku uvedeno jinak.

  4. Reklamaci nelze uplatnit v těchto případech:

    • Vada vznikla nesprávným použitím nebo údržbou
    • Vada vznikla mechanickým poškozením ze strany kupujícího
    • Vada odpovídá míře používání nebo opotřebení
    • U výrobků prodávaných za nižší cenu pro konkrétní vadu
    • U otevřených chemických produktů, kde vada nevznikla vadou výrobku

III. Způsob uplatnění reklamace

Kde můžete reklamaci uplatnit:

  1. Osobně na adrese prodávajícího:

    • Adresa: Husova 191, Beroun-Zavadilka, 266 01 Beroun
    • Otevírací doba: Po domluvě (nutné předchozí ohlášení)
    • Kontakt pro domluvu: +420 739 209 701
  2. Poštou na adresu:

    • thenordicmark s.r.o.
    • Husova 191
    • 266 01 Beroun-Zavadilka
  3. Elektronicky:

    • Email: obchod@barvyseveru.cz
    • Telefon: +420 739 209 701

Náležitosti reklamace:

Reklamace musí obsahovat:

  • Jméno a kontaktní údaje kupujícího
  • Označení reklamovaného zboží
  • Popis vady zboží
  • Požadovaný způsob vyřízení reklamace
  • Doklady o koupi (faktura, účtenka)

IV. Průběh reklamačního řízení

1. Přijetí reklamace

  • Prodávající je povinen reklamaci přijmout a vydat písemné potvrzení o jejím přijetí
  • Potvrzení obsahuje datum přijetí, popis vady a požadovaný způsob vyřízení
  • Při osobním předání na naší adrese je potvrzení vydáno okamžitě
  • Při zaslání poštou nebo emailem je potvrzení zasláno do 2 pracovních dnů

2. Lhůty pro vyřízení

  • Rozhodnutí o reklamaci: okamžitě, nejpozději do 3 pracovních dnů
  • Vyřízení reklamace: nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace
  • Do lhůt se nezapočítává doba potřebná pro odborné posouzení vady

3. Možné způsoby vyřízení

Kupující má právo požadovat:

  • Výměnu za nové zboží
  • Opravu zboží (není-li možná nebo přiměřená)
  • Odstoupení od smlouvy (při podstatné vadě)

V. Specifická ustanovení pro chemické výrobky

Omezení reklamace u barev a chemických přípravků:

  1. Otevřené obaly:

    • Reklamace otevřených produktů je možná pouze při prokázané vadě výrobku
    • Nelze reklamovat produkty poškozené nesprávným skladováním nebo aplikací
  2. Míchané barvy:

    • Individuálně míchané barvy nelze reklamovat z důvodu odstínu, pokud byl vzorek schválen kupujícím
    • Reklamace je možná pouze při chybě ve složení nebo kvalitě
  3. Bezpečnostní požadavky:

    • Vrácené chemické produkty musí být v originálním obalu
    • Produkty nesmí být kontaminované nebo smíchané s jinými látkami
    • Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout převzetí produktů ohrožujících bezpečnost

VI. Náklady reklamace

  1. Oprávněná reklamace:

    • Všechny náklady hradí prodávající
    • Zahrnuje dopravu, balení a případnou expertizu
  2. Neoprávněná reklamace:

    • Náklady na dopravu a posouzení hradí kupující
    • Kupující je o tom informován předem
  3. Vratka zboží:

    • Zásilku s reklamovaným zbožím doporučujeme zaslat jako doporučenou
    • Při osobním předání na naší adrese si předem domluvte termín

VII. Alternativní řešení sporů

  1. Mimosoudní řešení sporů:

    • Česká obchodní inspekce
    • Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
    • Web: https://adr.coi.cz/cs
  2. Online řešení sporů:

    • Platforma EU pro online řešení sporů
    • Web: http://ec.europa.eu/consumers/odr
  3. Evropské spotřebitelské centrum:

    • Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
    • Web: http://www.evropskyspotrebitel.cz

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Tento reklamační řád je součástí obchodních podmínek prodávajícího.

  2. Kupující je s reklamačním řádem seznámen před uzavřením kupní smlouvy a má možnost si jej uložit nebo vytisknout.

  3. Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád změnit. Nová verze nabývá účinnosti dnem zveřejnění na internetových stránkách prodávajícího.

  4. V případě sporů rozhoduje české právo.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 22. srpna 2025.


Kontaktní informace pro reklamace:

thenordicmark s.r.o.
Husova 191
266 01 Beroun-Zavadilka

Email: obchod@barvyseveru.cz
Telefon: +420 739 209 701
Web: https://www.barvyseveru.cz