Reklamační řád
I. Základní ustanovení
-
Tento reklamační řád upravuje podmínky a postup při uplatňování práv z vadného plnění při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovaného společností thenordicmark s.r.o., IČ 07224851, se sídlem Husova 191, Beroun-Zavadilka, 266 01 Beroun (dále jen „prodávající").
-
Reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
-
Tento reklamační řád se vztahuje na spotřebitele i podnikatele, kteří uzavřeli kupní smlouvu s prodávajícím.
II. Obecná ustanovení o reklamaci
-
Vadným plněním se rozumí:
- Dodání zboží s vadami kvality
- Dodání zboží s vadami množství
- Dodání jiného zboží, než bylo objednáno
- Dodání zboží s vadami podle smlouvy nebo právních předpisů
-
Právo na reklamaci má kupující v případě, že zboží vykazuje vady, které se projevily v záruční době.
-
Záruční doba je 24 měsíců od převzetí zboží, není-li u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
-
Reklamaci nelze uplatnit v těchto případech:
- Vada vznikla nesprávným použitím nebo údržbou
- Vada vznikla mechanickým poškozením ze strany kupujícího
- Vada odpovídá míře používání nebo opotřebení
- U výrobků prodávaných za nižší cenu pro konkrétní vadu
- U otevřených chemických produktů, kde vada nevznikla vadou výrobku
III. Způsob uplatnění reklamace
Kde můžete reklamaci uplatnit:
-
Osobně na adrese prodávajícího:
- Adresa: Husova 191, Beroun-Zavadilka, 266 01 Beroun
- Otevírací doba: Po domluvě (nutné předchozí ohlášení)
- Kontakt pro domluvu: +420 739 209 701
-
Poštou na adresu:
- thenordicmark s.r.o.
- Husova 191
- 266 01 Beroun-Zavadilka
-
Elektronicky:
- Email: obchod@barvyseveru.cz
- Telefon: +420 739 209 701
Náležitosti reklamace:
Reklamace musí obsahovat:
- Jméno a kontaktní údaje kupujícího
- Označení reklamovaného zboží
- Popis vady zboží
- Požadovaný způsob vyřízení reklamace
- Doklady o koupi (faktura, účtenka)
IV. Průběh reklamačního řízení
1. Přijetí reklamace
- Prodávající je povinen reklamaci přijmout a vydat písemné potvrzení o jejím přijetí
- Potvrzení obsahuje datum přijetí, popis vady a požadovaný způsob vyřízení
- Při osobním předání na naší adrese je potvrzení vydáno okamžitě
- Při zaslání poštou nebo emailem je potvrzení zasláno do 2 pracovních dnů
2. Lhůty pro vyřízení
- Rozhodnutí o reklamaci: okamžitě, nejpozději do 3 pracovních dnů
- Vyřízení reklamace: nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace
- Do lhůt se nezapočítává doba potřebná pro odborné posouzení vady
3. Možné způsoby vyřízení
Kupující má právo požadovat:
- Výměnu za nové zboží
- Opravu zboží (není-li možná nebo přiměřená)
- Odstoupení od smlouvy (při podstatné vadě)
V. Specifická ustanovení pro chemické výrobky
Omezení reklamace u barev a chemických přípravků:
-
Otevřené obaly:
- Reklamace otevřených produktů je možná pouze při prokázané vadě výrobku
- Nelze reklamovat produkty poškozené nesprávným skladováním nebo aplikací
-
Míchané barvy:
- Individuálně míchané barvy nelze reklamovat z důvodu odstínu, pokud byl vzorek schválen kupujícím
- Reklamace je možná pouze při chybě ve složení nebo kvalitě
-
Bezpečnostní požadavky:
- Vrácené chemické produkty musí být v originálním obalu
- Produkty nesmí být kontaminované nebo smíchané s jinými látkami
- Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout převzetí produktů ohrožujících bezpečnost
VI. Náklady reklamace
-
Oprávněná reklamace:
- Všechny náklady hradí prodávající
- Zahrnuje dopravu, balení a případnou expertizu
-
Neoprávněná reklamace:
- Náklady na dopravu a posouzení hradí kupující
- Kupující je o tom informován předem
-
Vratka zboží:
- Zásilku s reklamovaným zbožím doporučujeme zaslat jako doporučenou
- Při osobním předání na naší adrese si předem domluvte termín
VII. Alternativní řešení sporů
-
Mimosoudní řešení sporů:
- Česká obchodní inspekce
- Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
- Web: https://adr.coi.cz/cs
-
Online řešení sporů:
- Platforma EU pro online řešení sporů
- Web: http://ec.europa.eu/consumers/odr
-
Evropské spotřebitelské centrum:
- Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
- Web: http://www.evropskyspotrebitel.cz
VIII. Závěrečná ustanovení
-
Tento reklamační řád je součástí obchodních podmínek prodávajícího.
-
Kupující je s reklamačním řádem seznámen před uzavřením kupní smlouvy a má možnost si jej uložit nebo vytisknout.
-
Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád změnit. Nová verze nabývá účinnosti dnem zveřejnění na internetových stránkách prodávajícího.
-
V případě sporů rozhoduje české právo.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 22. srpna 2025.
Kontaktní informace pro reklamace:
thenordicmark s.r.o.
Husova 191
266 01 Beroun-Zavadilka
Email: obchod@barvyseveru.cz
Telefon: +420 739 209 701
Web: https://www.barvyseveru.cz